ارائه سرویس وایمکس در یزد


یزدفردا "سرویس اینترنت بر روی بستر وایمکس در یزد راه‌اندازی و به بهره‌برداری رسید.

سید حبیب  واعظ‌ پور مدیرعامل شرکت سپنتا تنها نماینده شرکت مبین‌نت در یزد در گفتگو با یزدفردا  اظهار داشت:این سرویس که تنها دارای یک اپراتور سراسری می‌باشد، طیف گسترده‌ای از خدمات از جمله ارائه سرویس اینترنت پرسرعت بی‌سیم، شبکه‌های اختصاصی مجازی، پهنای باند اختصاصی اینترنت، تلفن ثابت داخلی با پیش شماره 0944 و تلفن اینترنتی خارج از کشور را شامل می‌شود.
 هم اکنون با نصب سه آنتن در یزد در تمامی سطح شهر پوشش شبکه بصورت Outdoor وجود دارد و در حدود 30 درصد از سطح شهر پوشش indoor را داریم.

این مناطق شامل
  •  میدان جانباز ( اطلسی) در صفاییه،
  •  سه راه شهید چمران در خیابان آیت‌الله کاشانی
  •  و خیابان امام خمینی(ره)
 و در دایره‌ای به شعاع یک کیلومتر از هر آنتن می‌باشد.
وی در مورد  تفاوت پوشش Outdoor و Indoor  اینگونه توضیح داد :که در پوشش Outdoor مودم در بلندترین قسمت ساختمان نصب شده و توسط کابل به شبکه داخلی و یا رایانه کاربر متصل می‌شود، اما در پوشش Indoor مودم‌ها بر روی رایانه نصب شده و امکان جابجایی در منطقه تحت پوشش وجود دارد.


وی افزود: به زودی با نصب آنتن‌های بیشتر، در تمامی سطح شهر پوشش indoor خواهیم داشت و با در اختیار قرار دادن مودم‌های USB به کاربران امکان استفاده آسان‌تر از این سرویس را ارائه خواهیم نمود.

 واعظ‌پور در مورد مزایای  سرویس اینترنت پرسرعت وایمکس را نسبت به سرویس‌های دیگر مثل ADSL به خبرنگاریزدفردا گفت: چون این سرویس از بستر ارتباط سیمی استفاده نمی‌کند، وابستگی به مکان نداشته و در تمام مناطقی که پوشش شبکه وجود دارد قابل استفاده خواهد بود.

وی در ادامه افزود:  مدت زمان بین درخواست کاربر تا نصب و تحویل سرویس کمتر از 24 ساعت طول خواهد کشید .
وی مهمترین مزیت این سیستم را  یکنواخت بودن شبکه کاربر دانست که مشترک  با اشتراک  این سرویس در یزد، در کل کشور می تواند از اینترنت پر سرعت وایمکس استفاده نماید.

وی در پایان افزود : علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام میتوانند به وب سایت

 www.SepantaWimax.com
مراجعه نموده و یا با تلفن 8259720 تماس حاصل فرمایند.


یزدفردا



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا